Hoppa till innehållet

Tillfällig eftersändning

Har du andra frågor? Kontakta vår Kundtjänst.

Var beställer vi tillfällig eftersändning?
Hur många dagar i förväg måste vi beställa tillfällig eftersändning?
Vilka uppgifter behövs vid beställning av tillfällig eftersändning?
Vad kostar tillfällig eftersändning?
När kommer posten till den adress den ska eftersändas till?
Hur länge kan vi eftersända posten?
Varför får jag inte posten dagen efter avslutad beställning?
När kan ett företag inte beställa tillfällig eftersändning?
Finns det någon post som inte omfattas av den tillfälliga eftersändningen?
Hur ser Adressändrings kundvillkor ut?

 

Var beställer vi tillfällig eftersändning?

För tillfället kan ni bara beställa tillfällig eftersändning för företag genom vår Kundtjänst.
Till sidans topp

Hur många dagar i förväg måste vi beställa tillfällig eftersändning?

Tjänsten kan tidigast starta fyra arbetsdagar efter att beställning bekräftats av kund. Ha i åtanke att postgång och handläggning kan ta ytterligare några arbetsdagar i anspråk.
Till sidans topp

Vilka uppgifter behövs vid beställning av tillfällig eftersändning?

  • Företagets namn
  • Ordinarie och tillfälllig postadress
  • Organisationsnummer
  • Aktuell tidsperiod för eftersändningen
  • Godkännande genom företagets firmatecknare/ansvarig
    Till sidans topp

Vad kostar tillfällig eftersändning?

Se prislista.
Till sidans topp

När kommer posten till den adress den ska eftersändas till?

Posten kommer normalt med 1 vardags fördröjning.
Till sidans topp

Hur länge kan man eftersända posten?

Tillfällig eftersändning kan gälla i upp till 6 månader.
Till sidans topp

Varför får jag inte posten dagen efter avslutad beställning?

Efter beställningens slut delas posten ut på ordinarie adress vid närmaste utdelningstillfälle. Får du inte posten dagen efter kan det bero på att den delas ut genom Bring Citymail som har utdelning var tredje dag.
Till sidans topp

När kan ett företag inte beställa tillfällig eftersändning?

Tillfällig eftersänding kan beställas av företag, förening eller organisation när verksamheten eller ansvarig själv befinner sig på den adress som den tillfälliga eftersändingen beställs till. Tjänsten är inte avsedd för kommersiellt bruk. För långsiktiga och upprepade beställningar till annat företag för skanning med mera finns andra tjänster som Posten tillhandahåller. Kontakta Postens kundtjänst.
Till sidans topp

 Finns det någon post som inte omfattas av eftersändningen?

  • Ja, följande försändelser omfattas inte:
    Försändelser med uppgift "Får ej eftersändas" och liknande returneras oftast till avsändaren.
  • Expressbrev. Eftersänds inte utan läggs i ordinarie postlåda.
  • Expresspaket. Finns inte mottagaren på angiven adress sänds försändelsen åter till avsändaren.
  • Paket.
    Paket som körs ut. Finns inte mottagaren på angiven adress vid utkörning sänds paketet åter till avsändaren.
    Paket som hämtas på serviceställe. Om paketet aviseras via brev/avi eftersänds denna avi till kunden, för att ge kunden möjlighet att genom ombud hämta ut paketet. Paketet ligger normalt kvar på servicestället i 14 dagar innan retur.
  • Delgivningsförsändelser. Eftersänds ej till annan ort utan återsändes till avsändaren senast 4 dagar efter ankomstdatum.
  • Morgontidningar. Ni måste själv kontakta tidningen.
    Till sidans topp

 

Laddar...